Onderwerp : Fwd: na installeren van ubuntu en rebooten van de pc==== grub error21------pc nu in reparatie. mooi is dat

Auteur : peter.koster op industrial-tsi.com
E-mail : peter.koster op industrial-tsi.com
Datum : Di Dec 11 10:58:01 GMT 2007

> Op 09-12-07 heeft J.H.Labots op lumc.nl <J.H.Labots op lumc.nl> het volgende
geschreven:
> mijn pc staat nog bij de winkel.
> ik hoop dat ze daar de boel weer op orde krijgen.
> het gekste vindt ik nog dat de cdrom speler niet meer werkte, en dat is
> wat me dus erg huiverig maakt voor een volgende poging. als je niet zelf

> de boel weer op orde kunt krijgen met een xp schijf, dan wordt het wel
> heel lastig.

Dus voor de toekomst, het is veiliger een (oude) 'vrije' PC te gebruiken
om eens voorzichtig te ruiken aan Ubuntu voordat je dit soort dingen
uithaalt. Persoonlijk ben ik van mening als je niet zelf je PC kast open
wilt schroeven om te zien of daar misschien iets los zit, kun je beter ook
niet aan Dual Boot PC's beginnen. Er zijn tegenwoordig ook steeds meer
winkels waar je PCś - met Ubuntu voorgeïnstalleerd - kunt kopen. Zie ook
de niet geringe voordelen van Linux: een veilig en transparant systeem
zonder kans op virussen e.d.
NB. ik zal de intro tekst op mijn overstappen op linux webpagina nog
ietwat aanpassen: een gewaarschuwd mens telt voor 2.

--
met vriendelijke groet,
Peter