USB-stick wordt herkend als CD-rom

Jeroen Hendrickx jeroen.hendrickx op telenet.be
Zo Dec 9 11:35:44 UTC 2007

Hallo iedereen,

Laatst had ik iets vreemds met Ubuntu 6.10. Ik stak een USB-stick van
een vriendin in en die werd herkend als een cd-rom. Na "uitwerpen" te
hebben gekozen deed ie braaf wat ie altijd doet (neen, hij opende de
cd-speler niet), maar bij het uitnemen van de stick vertelde hij wel dat
het apparaat onveilig verwijderd was.
En wat bleek, de gegevens waren inderdaad niet goed overgedragen. Heeft
iemand dit al eens tegengekomen, en zo ja, wat doe je daar aan?
Mijn USB-bus is wel een oudere 1.10.

Jeroen