Onderwerp : uitschakelen 3d desktop via console

Auteur : Warren Head
E-mail : warrenhead op gmail.com
Datum : Za Dec 8 15:25:24 GMT 2007

Hoi lijst,

Ik ben van een Ati kaart overgestapt naar een Nvidia kaart.
Middels wat geknoei via de console kon ik de drivers van de kaart op mijn
machine krijgen en na een herstart zag ik de desktop eindelijk.
Helaas was ik zo nieuwsgierig naar de 3d effecten, dat ik die direct heb
aangevinkt. Na een herstart zie ik nu alleen nog maar een soort van
testbeeld, zodra X geinitialiseerd is.
Felle kleurtjes in banden, maar niks coherents.

Ik ben nu op zoek naar de instelling die ik wijzigen moet (via console) om
de 3d effecten uit te zetten.

Ik ben de laatste maanden zelden in de buurt van die machine, of een andere
Ubuntu machine, dus ik kan zelf niet echt op ontdekkingstocht gaan.
Graag hoor ik van iemand hier wat de oplossing kan zijn.

Groeten, Warren