Outdoor lan (Open) Geek fest.

Jan Klopper janklopper op gmail.com
Wo Dec 5 08:28:24 UTC 2007

Beste Ubuntu gebruiker,

   Ik neem aan de meeste van jullie bekend zijn met het fenomeen
   Lan-party's.
   Wat we meestal op lanparty's zien is het eindeloos spelen van
   windows only games,en het klooien met windows installaties. Als Foss
   fan heb ik me de laatste jaren al minder thuis gevoeld op de
   standaard lanparty's, en op de recentste campzone heb ik samen met
   "onze" groep besloten dat dit beter kan.

   Waar campzone vooral gericht is op gamers en de gemiddelde computer
   gebruiker, willen wij een lan-event opzetten welke vooral gericht is
   op de techniek achter computers, hacken, klooien en discussieren dus.

   Het idee is om een redelijk groot outdoor event op te zetten in
   noord holland noord, welke ergens in Augustus plaats zal vinden met
   een maximum van 300 deelnemers.

   Omdat zo'n event natuurlijk geen inhoudt heeft zonder de nodige
   sprekers en verwante partijen wil ik de nederlandse Ubuntu
gebruikers uitnodigen
   deel te nemen aan dit evenement en aan de voorbereidingen.

   Het evenement zal opgesplits worden in 4 villages met elk een eigen
   doelgroep en activiteiten,

   Zo is er het Mutimedia camp welke gerunt zal worden door simuze.nl
   (creative commons muziek)
   Het wifi camp, (welke hopelijk door de jongens van woaf, of wireless
   leiden opgepikt zal worden)
   Het opensource camp, (coding, unixes, linux, standaarden, opensource)
   En natuurlijk ook nog een gaming camp waar we specifiek voor
   integratie met de andere kampen het spelen van cross-paltform games
   gaan promoten.

   Het weekend voor oud en nieuw hebben we een overleg lan gepland
   waarbij geïnteresseerden welkom zijn om met ons mee te dicussieren
   over de uiteindelijke vorm en uitwerking van het zomer evenement.

   Mocht je een spannend verhaal over je eigen werk of gedachten kunnen
   vertellen dan ben je uiteraard uitgenodigd dit verhaal te komen
   vertellen op de zomer lan. We zullen per village een eigen
   activiteiten agenda bijhouden en een klein podium beschikbaar
   stellen, zo kun je gemakkelijk een passende doelgroep aanspreken en
   hoef je niet meteen 300 man te entertainen. Uiteraard hopen we op
   deze manier ook genoeg cross-talk te krijgen tussen de verschillende
   villages, het idee is dat licht-geïnteresseerden gemakkelijk even
   naar een ander village lopen om een lezing bij te wonen dan helemaal
   nog een los evenement gaan waar ze zich eigenlijk niet helemaal
   thuis voelen.

   Kortom, kijk even op http://eth-0.nl kijk of het je bevalt, en neem
   contact met me op als je iets voor ons wilt betekenen.

vr gr
Jan Klopper
ETH-0.nl