Onderwerp : /home op een aparte partitie bij installatie Gutsy Gibbon

Auteur : Mark Veenstra
E-mail : mark op woonschippax.nl
Datum : Wo Dec 5 08:14:50 GMT 2007

Hallo,

Als ik Ubuntu wil installeren en ik kom bij de partioning manager uit,
dan wil ik graag een aparte partitie aanmaken voor de /home van 10 GB,
hoe doe ik dat?
Ik zie het volgende in de partitioning manager:

/dev/sda1
  free space   40007

Als ik dan op free space ga staan, dan kan ik kiezen voor aanmaken
nieuwe partitie. Hierbij kan ik kiezen voor een logische of
primaire plus of ik ext3 of ext2 of swap etc. wil.

Kan iemand me helpen hoe ik nu de partities inricht zodat ik de /home
koppel aan een aparte partitie? Denk dat ik bij een
handmatige configuratie ook zelf een swap moet aanmaken?

Kortom dit is nieuw voor mij hopelijk kan iemand me hiermee helpen
middels een stappenplan.

Alvast bedankt.

Mark