Onderwerp : Ubuntu 7.10 op Dell Inspiron 8200

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Ma Dec 3 06:08:43 GMT 2007

On Sun, 02 Dec 2007, Peter Verstappen wrote:

> - Standby/Slaap stand : zwart scherm na "wake up"

Dat is vaak lastig debuggen. Ik heb dit ook op mijn Acer, maar ik heb
geen idee hoe ik dit oplos.

> - 3D video effects (Compiz ?)

Wat voor 'n videokaart zit erin? Als het een nvidia-kaart is, heb je de
"nvidia"-driver aangezet in Systeem -> Beheer -> Beperkt ondersteunde
stuurprogramma's?

Als het een nieuw type ATi-kaart is, dan is het mogelijk dat de driver
de juiste dingen nog niet ondersteunt, en dan zul je het beste kunnen
wachten op de nieuwe versie van Ubuntu in april.

Als het een Intel-videokaart is, zou het gewoon moeten werken.

> - Printers in Windows netwerk (share op Office XP Pro)

Zie je wel je machine(s) en printer(s) als je 'm toevoegt via
Systeem -> Beheer -> Afdrukken -> Nieuwe printer -> [wacht] -> Windows
Printer via SAMBA -> Browse...

Heb je de juiste gebruikersnaam/wachtwoord opgegeven?

Als het daar allemaal goed staat, zet dan "debug-informatie opslaan om
problemen op te lossen" eens aan op de "Server-instellingen"-pagina.

Daarna kun je met Systeem -> Beheer -> Systeemlogboek de logfile openen
(Bestand -> Openen -> ga naar de 'cups'-map en selecteer het bestand
error_log), daarin verschijnen allerlei meldingen. Mogelijk ook
foutmeldingen mbt. het verbinden met je netwerkprinter (die je dan weer
hierheen kunt sturen, zodat we kunnen helpen met het probleem oplossen :))