ALSA: underrun, at least 0ms foutmelding

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Do Aug 23 16:23:48 UTC 2007

Ieps!

ik heb een "ALSA underrun message" waar ik niet echt weet wat ik er mee
moet doen:

ik heb een randomplay-scriptje voor ~/MyMusic/'s mp3's geschreven,

die gebruikt  mpg321 --random --list .my_random_playlist.m3u

en hij werkt! er komt klank uit, en random is ok!

Maar ... na een halve minuut ofzo, minder misschien, hoor je een zeer korte
onderbreking in de muziek en zie je de boodschap:
ALSA: underrun, at least 0ms

Ik zie nergens in "mpg321 --help" één of andere --cache opties ofzo, en
in "mplayer --help" zie ik daar geen enkele shuffle of random optie;

Enig idee voor een oplossing, behalve aan mpg??? of mplayer auteurs vragen
om beiden "shuffle + cache" opties samen in hun applicatie te implementeren ?

Y P