UTF-8 probleem

coos de jong jadejong op xs4all.nl
Ma Aug 20 20:10:49 UTC 2007

> Bij mij werken ze perfect.
>
> Hoe kom je aan die files? Vreemd partitie-type? Hoe heb je die gemount?

Die files staat op een externe schijf, geformatteerd in ntfs. Ze zijn er
op gezet met nero. Met Feisty kan er goed mee gewerkt worden.

Trouwens, de herkomst van de onleesbare tekens is niet belangrijk. In de
help van audacity, over audacity staat coordinatie (met officieel de twee
puntjes) als cAQrdinatie. (Met de Q bedoel ik een ander teken die niet zo
gauw op mijn toetsenbord staat.)Neem toch aan dat de vertaler weet wat hij
deed. Ook andere bestanden met de accenten zijn niet te openen.

> De meeste applicaties in Ubuntu gebruiken tegenwoordig musicbrainz, niet
> meer freedb.

Dank, ga ik naar op zoek.

> En programma's als 'Ex Falso' kunnen goed helpen met hernoemen (met
> accenten in de juiste codering).

Ook hier ga ik naar zoeken, dank.

> Voor zover ik weer hebben ze er geen last van. Veel Ubuntu-ontwikkelaars
> zijn Duitsers..

Inderdaad! Vreemd, toch? Gebruiken zij utf-8?
grtz,
Coos