Onderwerp : [7.04] Wine + notes en Netwerk

Auteur : peter.koster op industrial-tsi.com
E-mail : peter.koster op industrial-tsi.com
Datum : Do Aug 16 10:58:29 BST 2007

Het is gelukt met Wine, met achter 'winefile' in de opdrachtregel van de
starter op het paneel
/home/user/.wine/drive_c/Program Files/lotus/notes/notes.exe opent notes
nog net niet automatisch, maar goed we zijn een heel eind..... (nb.
crossover ging op zich ook maar bij gelijke geschiktheid kies ik het
community alternatief)

De vraag die nog open stond over het netwerk: we hebben hier een AS400
staan en met windows XP zie ik - ingelogd op de onderhavige PC - alle
netwerkschijven van de AS400. Maar op dezelfde PC met Ubuntu kom ik de
AS400 niet eens op, ik krijg een foutmelding dat de 'map' niet weergegeven
kan worden.....

Daarom maar wat gaan proberen her en der, zo ook de optie 'verbinden met
server....' geprobeerd en juist met 'windows gedeelde map' lukt het om de
boel deels zichtbaar te maken! met de XP loginnaam en pwd. Het stikt dan
weliswaar van de foutmeldingen en weergave problemen her en der, maar ik
ben desondanks verbaasd..... hoe dit te verbeteren?

--
met vriendelijke groet,

Peter

Industrial TSI