Onderwerp : Mobiel als modem voor GPRS verbinding

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Do Aug 16 08:26:57 BST 2007

On Thu, 16 Aug 2007, Jeroen van de Nieuwenhof wrote:

> Heeft iemand het zelf al eens geprobeerd en ook aan de praat gekregen
> (en hoe dan!) of weet iemand wat ik nog kan doen om mijn telefoon als
> modem te gebruiken?

Probeer je ppp-verbinding eens te configureren met (jawel ;))
'pppconfig' (daarbij kun je gewoon de rfcomm-poort opgeven als seriele
poort). Je kunt dan uitbellen met 'pon naampje' en ophangen met 'poff
naampje'.

Dat configureert van alles, en mogelijk werkt het dan wel.

Als het niet werkt, probeer de seriele poort (rfcomm) eens te openen met
'minicom', en kijk of je uberhaupt opdrachten naar je modem kunt sturen.