default account wijzigen zonder Ubuntu te moeten herinstalleren

YP yellow.penguin op edpnet.be
Vr Aug 10 11:32:24 UTC 2007

Iepas,

On Fri, Aug 03, 2007 at 10:56:31AM +0200, Martijn van de Streek wrote:

> Je kunt een nieuwe gebruiker aanmaken, en die dezelfde rechten geven als
> je zelf hebt.. is dat wat je bedoelt?
>
> Een gebruiker een andere naam geven is heel lastig.

Ah! ik dacht nogthans het account jp om te zetten naar anita omdat ik al de
desktop gesetupped heb;
maar goe,d nieuwe aanmaken, oude verwijderen als er niets anders op zit.
Dacht aan chfn (console) om net als onder Deb user en hostname info te
wijzigen.

YP