wisselgeheugen

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Do Aug 9 18:31:52 UTC 2007

Op donderdag 09 augustus 2007, schreef arend masius:
> Ik hab een laptop de nc56000 met Ubuntu geinstalleerd en 512 mb
> werkgeheugen pentium m 1,6 Ghz
> Wat is de beste instelling voor een swapfile dan bedoel ik hoe groot
> deze ongeveer moet zijn .
> groetjes

De stelregel die ik ken is dat de swap (niet swapfile, maar een aparte
swappartitie) ongeveer twee keer zo groot moet zijn als het werkgeheugen.
Je moet dus een aparte partitie aanmaken van 1 GiB, en dan niet met een gewoon
bestandssysteem zoals ext3, maar met een swap bestandssysteem.

Succes.

Jaap