Onderwerp : [7.04] Lotus Notes 6.5 & Wine

Auteur : Amedee Van Gasse
E-mail : amedee op amedee.be
Datum : Do Aug 9 11:57:43 BST 2007

On Thu, August 9, 2007 11:37, Nico Veenkamp wrote:
> Peter,
>
> <quote> peter.koster op industrial-tsi.com</quote>

> Ben benieuwd welke problemen je ondervind

> Ik dacht dat Lotus Notes ook IMAP, POP en SMTP ondersteund. Volgens mij
> kun je dan Thunderbird of Evolution als mail client inrichten die de mail
> haalt en brengt naar de Lotus Notes mail server.

Ik zit op het werk midden in een migratie van Lotus Notes naar Microsoft
Exchange, en ik kan je vertellen: Lotus Notes is niet alleen een
mailclient. Bij ons zijn er nog allerlei mail-in databases waar
applicaties aan gekoppeld zijn, zoals authorisatie aanvragen,
bestellingen, knowledge base,... kortom te veel om op te noemen. Dat zet
je niet zomaar om naar Thunderbird of Evolution. Zelfs voor
Outlook/Exchange is het quasi ondoenbaar, tenzij je zwaar gaat
programmeren (in .NET of andere). Maar dat programmeren kan even goed in
Linux.
En dat zit je nog altijd met het probleem dat legacy niet-mail data moet
overgezet worden.

Van vendor lock-in gesproken: als je dacht dat Microsoft erg was, dan heb
je nog nooit met Lotus Notes gewerkt.

--
Amedee