Veno Server

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Vr Aug 3 00:00:22 UTC 2007

Op donderdag 02-08-2007 om 17:02 uur [tijdzone +0200], schreef Rick
Stijnman:
> Als ik mijn computer opstart, en niet inlog op het console zeg maar.
> Ben ik vanaf afstand niet in staat remote een sessie te starten met
> vnc
> Echter als ik inlog lukt het weer wel... Enige mogelijkheid om dit aan
> te passen?

Vino is een VNC server die specifiek in GNOME ingebouwd is, en dus enkel
opgestart wordt na het inloggen.

Sommige andere VNC-servers kunnen voorheen al opgestart worden.
(Ik hoorde laatst iets over x11vnc, maar heb het nooit gebruikt.)

--
Jan Claeys