Onderwerp : installeren

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Do Aug 2 14:19:52 BST 2007

On Thu, 02 Aug 2007, Rob van Rooijen wrote:

> Ik weet niet of ik hier goed zit ( volkomen nieuweling bij Ubuntu), maar
> ik zoek me wild hoe ik programma 's kan installeren.
> Kan het nergens vinden.
> Yelp zegt dat ik een pakket beheerder moet hebben maar waar haal ik die
> vandaan?

Die heb je al. Kijk in het menu: Systeem -> Beheer -> Synaptic
pakketbeheer.

Of Toepassingen -> Installeren/verwijderen.

> Ik wil Acrobat Reader installeren maar heb geen idee hoe dat moet. ook
> mailwasher en een virus-scanner wil ik erop hebben.Dan moet ik het wel
> kunnen installeren.

Acrobat? Waarom? Evince kan 99% van de PDF-files ook gewoon lezen (en
nog veel meer soorten files), en is een stuk kleiner en sneller.

Mailwasher? Wat is dat? En antivirus? Waarom? Dat heb je allemaal niet
nodig. Mailclients als Evolution en Thunderbird doen zelf al
spamfiltering.