rare fstab...
Martijn van de Streek
martijn op foodfight.org
Za Apr 28 08:52:04 UTC 2007
On Sat, 28 Apr 2007, Y P wrote:
> ik wil het graag commenten in fstab maar ik viel op een verrassing:
> ik zie een regel met
> # sdaX
> en daaronder begint het meteen met
> UID=
> Wat mag ik of moet ik nu doen:
> een # voor # sda? toevoegen
> + # voor UID= regel,
> of anders ?
De 'UUID'-regels worden gebruikt om te mounten. En voor de 'sdax' regels
staan als het goed is al #-tekens. Dus je moet inderdaad een # voor de
'UUID'-regel zetten.
Die UUIDs worden gebruikt, in plaats van de namen (/dev/sdax), omdat de
namen kunnen veranderen, bijvoorbeeld als je opstart met een aangesloten USB-stick of als je een nieuwe harddisk toevoegt. De UUIDs zijn partitie-specifiek, en veranderen niet.
Martijn
--
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 829 bytes
Omschrijving: Digital signature
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20070428/be592a88/attachment.sig>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst