Kaffeine vervangen door Mplayer in Konqueror

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Do Apr 26 23:46:37 UTC 2007


Hoi all,

We zijn maar Kubuntu gaan proberen, imv Ubuntu, om te kunnen 
vergelijken.

Vraagje mbt Konqueror en default multimedia plugin:

het is echt niet gemakkelijk om op het net iets te vinden die in het 
Nederlands verteld hoe je die Kaffeine multimedia player in Konqueror 
vervangt door Mplayer:
- de nodige plugins, nsplugin, kmplayer etc, en uiteraard mplayer en de 
w32codecs, zijn al op Kubuntu.
- Maar je kan niet simpelweg bij aanklikken van een film aan Konqueror 
zeggen dat hij mplayer moet nemen;
graag een trukje zodat hij default mplayer neemt en er nooit 
meer over vraagt...
- kan het probleem ook opgelost worden door kaffeine te deleten, of 
heeft dat konsequenties elders? hopelijk dan niet iedere app te moeten 
aanduiden dat het mplayer moet gebruiken.

NB: mplayer heeft een betere ondersteuning van al die codecs, kaffeine 
doet misschien z'n best, maar net niet genoeg als het om mp4 gaat.

Grtnx,

Y P





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst