Kaffeine vervangen door Mplayer in Konqueror
Y P
yellow.penguin op edpnet.be
Do Apr 26 23:46:37 UTC 2007
Hoi all,
We zijn maar Kubuntu gaan proberen, imv Ubuntu, om te kunnen
vergelijken.
Vraagje mbt Konqueror en default multimedia plugin:
het is echt niet gemakkelijk om op het net iets te vinden die in het
Nederlands verteld hoe je die Kaffeine multimedia player in Konqueror
vervangt door Mplayer:
- de nodige plugins, nsplugin, kmplayer etc, en uiteraard mplayer en de
w32codecs, zijn al op Kubuntu.
- Maar je kan niet simpelweg bij aanklikken van een film aan Konqueror
zeggen dat hij mplayer moet nemen;
graag een trukje zodat hij default mplayer neemt en er nooit
meer over vraagt...
- kan het probleem ook opgelost worden door kaffeine te deleten, of
heeft dat konsequenties elders? hopelijk dan niet iedere app te moeten
aanduiden dat het mplayer moet gebruiken.
NB: mplayer heeft een betere ondersteuning van al die codecs, kaffeine
doet misschien z'n best, maar net niet genoeg als het om mp4 gaat.
Grtnx,
Y P
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst