Wandeling naar Sint Sixtus, voor iedereen, ook voor linuxgebruikers

Marc Coevoet marc.coevoet op fulladsl.be
Do Apr 26 06:29:10 UTC 2007

Ik zou op een zaterdag/zondag, (of andere?) eens een wandeling willen
organiseren van Poperinge station naar Sint Sixtus.
http://www.sintsixtus.be/

Ik ken er vlot de weg, ik woon nl in de buurt van de abdij ...

SintSixtus is bekend, want ze hadden "the best beer in the world", en je
kan er in cafe De Vrede van proeven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Westvleteren_(bier)

http://www.indevrede.be/

In De vrede is het mogelijk een sixpack te kopen, bij de abdij moet je
reserveren voor een bak van 24.

Poperinge is direct via Brussel bereikbaar met een rechtstreekse trein,
in ongeveer 2 uur.

Eventueel kunnen we dan terugkeren met de belbus....

We kunnen eventueel eens wandelen tot Poperinge markt, en dan gaat het,
net buiten Poperinge,  over landelijke wegen, waar je met de auto
nauwelijks kunt kruisen als je een tractor tegenkomt, tot aan de abdij.
Dat is 6 km.  Het kan meer, maar als je eens je conditie wil testen, ik
wandelde recent met mijn vriendin van SintSixtus naar de paters op de
Catsberg (Frankrijk), via kleine, trage wegen, en we hadden zo'n 30 km,
toen we in Abele-spoorweg de bus namen...

Ik kan evengoed iedere maand een wandeling organiseren, ideeen genoeg,
Heuvelland, Noord Franse kust van Bray Dunes over Zuydcoote tot
Leffrinckoucke of zelfs Duinkerke en terug met de bus (
http://users.fulladsl.be/spb13810/service/plandkbus.jpg ), de
frontstreek van Ieper naar Steenstraete, waar de eerste gasaanval was...
(ze hadden er eens meer aandacht voor op de nl radio dan op de belgische
..  http://users.fulladsl.be/spb13810/service/gasaanval.txt  )

We kunnen onderweg eens praten over hoe we linux  kunnen promoten, in
een bibliotheek waren ze enthousiast genoeg om een demo machine te
hebben voor een periode.  (Ik had wel gezegd: die linux versie die het
(vlaamse) ministerie van onderwijs promoot op zijn dubbele cdrom)

Marc
057 20 00 16
--
In het Italiaans: