hoe in Ubuntu/Gnome inloggen zonder altijd het paswoord te moeten intikken?

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Apr 19 17:16:18 UTC 2007


On Thu, 19 Apr 2007, Y P wrote:

> nog geen half uur geleden is mijn vriendin Ubuntera geworden; toch wil 
> zij graag weten:
> - hoe zij moet procederen om meteen "default" haar account, en zonder 
> telkens een pass te moeten ingeven, kan opstarten?

Via Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster.

Maar let op: dit is niet veilig! Willekeurige anderen kunnen dan bij
haar bestanden als ze er niet is, door gewoon de PC aan te zetten. Nu
kan dat opzich ook MET loginscherm, maar dan moet je toch meer kennis
hebben.

> - welk pakket er bestaat met veel meer achtergronden voor het Gnome 
> bureaublad?

Je kunt elke willekeurige foto gebruiken, net zoals in andere OSen. Er
is echter wel het 'gnome-backgrounds' package. Er is ook nog
'propaganda-debian', wat ook wat backgrounds bevat (let niet op de
naam). Deze moet je na installatie echter zelf toevoegen door op de
'Achtergrond toevoegen'-knop te klikken, en naar Bestandssysteem ->
/usr/share/wallpapers te bladeren.

Martijn
-- 
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 829 bytes
Omschrijving: Digital signature
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20070419/fd3cf3fd/attachment.sig>


Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst