Fwd: ubuntu 7.04
Vincent
imnotb op gmail.com
Di Apr 10 16:18:47 UTC 2007
---------- Forwarded message ----------
From: Vincent <imnotb op gmail.com>
Date: 10-Apr-2007 18:18
Subject: Re: ubuntu 7.04
To: "O. Torenvliet" <o.torenvliet op torenvliet.nl>
On 10/04/07, O.Torenvliet <o.torenvliet op torenvliet.nl> wrote:
>
> Is er geen "point of contact" die dit kan bevestigen. Voel er niet veel
> voor om mijn systeem voor jan met de korte achternaam overhoop te halen.
>
Dat hoeft ook niet, als je 7.04 beta op een CD brandt en die CD in je
computer stopt dan kun je Ubuntu uitproberen zonder het te installeren, en
dus ook of je resolutie werkt (evt. met de "Restricted Drivers Manager").
*Van:* Vincent [mailto:imnotb op gmail.com]
> *Verzonden:* dinsdag 10 april 2007 18:08
> *Aan:* O.Torenvliet
> *CC:* ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> *Onderwerp:* Re: ubuntu 7.04
>
>
>
>
>
> On 10/04/07, *O.Torenvliet* <o.torenvliet op torenvliet.nl> wrote:
>
> Geachte,
>
>
>
> Dit is mijn eerste mail via deze weg. Ik heb reeds eerder de overstap
> willen maken naar Ubuntu. Dit was versie 6.10. Aangezien ik totaal nieuw
> ben met Ubuntu/Linux ben ik weer terug gegaan naar Windows.
>
>
>
> Het probleem is alsvolgt. Ik ben in het bezit van een Acre laptop met een
> onboard videokaart. Dit is een INTEL 915 GMGMS, 910GML EXPRESSCHIPSET
> FAMILY. Ik heb een 17inch breedbeeldscherm met een resolutie van 1400x900.
> Dit werd dus niet ondersteund in Ubuntu 6.10. Op forums gezocht en op IRC
> hulp gevraagd maar het heeft niet mogen baten. Ik zou echt heel graag
> overstappen, maar dan moet ik wel de maximale resolutie kunnen halen. Is het
> dus mogelijk dat Ubuntu 7.04 (beta) de videokaart goed detecteert?
>
>
> Het valt altijd te proberen natuurlijk. Ook zit er bij 7.04 de zogenaamde
> "Restricted Drivers Manager", die kan de officiele drivers (die wel minder
> "vrij" zijn) installeren waarmee het misschien wel lukt.
>
>
>
> Verders zag ik dat je middels Ubuntu ook Windows virtueel kan
> draaien.Hierdoor is mijn "drive"om over te gaan naar Ubuntu nog groter
> geworden.
>
>
> Inderdaad, mbv bijv. VirtualBox (http://virtualbox.org/).
>
>
>
> *Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.*
>
>
>
> Hopelijk heeft iemand een juist antwoord voor mij.
>
>
>
> Mvg O.Torenvliet
>
>
> --
> ubuntu-nl mailing list
> ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
>
>
>
>
>
> --
> Vincent
>
O, en voor de Ubuntu NL mailinglist moet je altijd even op "Reply To All"
oid klikken...
--
Vincent
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20070410/cd59f107/attachment.html>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst