Wireless PCMCIA kaart voor Laptop (Armada M700) Ubuntu 7.04

lgm clasquin lgm.clasquin op home.nl
Ma Apr 9 07:38:36 UTC 2007

Goedenmorgen!

Ik heb een laptop (Compac Armada M700 448Mb), Ubuntu 7.04 geïnstalleerd. Werkt goed.
Ook Internet werkt prima via Ethernet.
Nu wil ik ook draadloos.
Ik heb veel moeizame verhalen gelezen dat dit soms wel, soms niet werkt, afhankelijk chipset, uitvoering etc.
Heeft iemand aardige tips om op te letten voordat ik mij een kaart aanschaf?
Bv. een merk met type dat altijd werkt.
Ik hoop op een waardevolle tip die me mogelijk veel onduidelijkheid en werk en onzeker resultaat kan besparen.
    Het resultaat zal ik tzt melden!

Groet: Leo.