kino

Arnoud van der Veer arnoudvanderveer op yahoo.com
Ma Apr 2 14:33:41 UTC 2007

Hallo,  even de volgende vraag:

Ik heb sinds kort Ubuntu geinstalleerd op mijn pc. (En vervolgens ook Kino via de optie Toevoegen)
Werkt prima moet ik zeggen, alleen kan Kino niet capturen van mijn DV camcorder. Volgens de documentatie over Ubuntu zou de raw 1394 module inmiddels standaard geladen moeten zijn, maar dat is in mijn geval niet zo:
" The ieee1394 subsystem is not responding. The raw 1394 module must be loaded and you must have read and write acces to dev/raw1394 "
Read en write acces zou ik moeten hebben aangezien ik de enige gebruiker ben.
Ik begrijp dat er een manier moet zijn om dit handmatig in orde te maken, maar weet niet hoe; iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heeft ook iemand een suggestie hoe/waar ik meer kan leren over het handmatig installeren in Ubuntu?
(In XP werkt de camera/firewire kaart prima samen en kan er gecaptured worden op dezelfde PC.)

Bedankt, Arnoud

 Get your own web address.
 Have a HUGE year through Yahoo! Small Business.