Onderwerp : Herinstalleren, Home partitie exact behouden.

Auteur : Bart
E-mail : bratdaking op gmail.com
Datum : Wo Sep 6 14:27:41 BST 2006

Op 4-9-06 heeft Jan Claeys<ubuntu op janc.be> het volgende geschreven:

> Je kan natuurlijk enkel de /home partitie bewaren als /home op een eigen
> partitie staat (anders is er immers geen /home partitie).
Als de /home op een aparte partitie staat, en die niet wordt
geformateerd (!!!), blijven alle instellingen, documenten etc.
behouden. Geeft een extra geinig effect als je meerdere linux
distributies op dezelfde home "aansluit". Al je instellingen zijn dan
hetzelfde onafhankelijk van de distributie.
Let wel erop dat de gebuikers en groeps ID-nummers dezelfde blijven,
anders krijg je foutmeldingen bij het opstarten van de grafische
omgeving. Als je er al in komt. (vooral het bestand .ICEauthority is
funest met de verkeerde gebruiker). Maar een backup blijft altijd een
goede voorzorgsmaatregel. De optie formateren is makkelijk
ingeschakeld...

Groet,
Bart