Fwd: Edgy is wel erg edgy...

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Zo Okt 29 19:03:49 UTC 2006

On Sun, 29 Oct 2006 17:38:12 +0100, Guido Loupias wrote:

> Robert, ik snap je frustraties, maar dat edgy edgy zou zijn was al bekend.
> Edgy is niet voor niets niet verkrijgbaar via ShipIt in tegenstelling tot
> Dapper.
> Dapper is niet voor niets een LTS release.
>
> Het dev team heeft aan Edgy maar 4 maanden kunnen werken ipv 6. Het was
> te verwachten dat het niet bij iedereen even goed zou werken.

Edgy is een volwaardige release, en geen beta-versie. Als je Ubuntu
downloadt via ubuntu.com, kom je op een pagina uit waar vrijwel
iedereen voor 6.10 zal kiezen; er staat namelijk niets vermeld over
verminderde stabiliteit o.i.d. Als je de Release Notes moet geloven
is 6.10 zelfs op alle fronten stabieler, ondanks de 'leading edge'
software. Het moet dus gewoon voldoen aan de verwachtingen die op de
website geschept worden d.m.v. eerder genoemde uitspraken.

> Ik kon het niet eens installeren via de livecd

Dat is eigenlijk nog erger dan een mislukte upgrade, want daarmee raak je
ook nieuwe gebruikers die, zoals hierboven vermeld, niets over verminderde
stabiliteit weten. Ik wist bij de upgrade dat er wat fout kon gaan; ik had
niet voor niets m'n home-folder veilig gesteld.

Maar goed, ik hou er verder over op. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen, en
verder doorzeuren is niet erg constructief. Ik hoop dat een volgende
release iig _wel_ goed werkt; desnoods met een half jaar vertraging.

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com