irc client

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Okt 25 17:06:17 UTC 2006

On Wed, 25 Oct 2006, Daan Janssen wrote:

> Ik heb x-chat ff bekeken op hun site en op download geklikt, toen heb ik
> de linux versie gekozen en toen een .rpm bestand, echter waarneer ik
> deze open, krijg ik een melding dat de bestandsindeling niet klopt

Beter mijn mailtje lezen :)

a) RPM's zijn voor andere linuxdistributies

b) Je wilt packages niet van websites van softwaremakers halen, want dan
   worden ze bij installatie niet gecontroleerd op "echtheid", en weet
   je dus niet of je ECHT de software hebt die je wilde (misschien zat
   er iemand tussen, die je een virus-infected versie gegeven heeft, of
   was de download-server gehacked en bevatte dat).

   Als je op de standaard-manier installeert heb je daar geen last van.
   Dan worden alle downloads gecontroleerd tegen een cryptografische
   sleutel, en dat is zo goed als niet te vervalsen.