irc client

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Okt 25 16:46:22 UTC 2006

On Wed, 25 Oct 2006, Daan Janssen wrote:

> Ik heb net ubuntu geïnstalleerd naast mij winXP. Maar wat is een geschikte
> irc client voor ubuntu? Ook heb ik een client gedownload maar die werkt
> niet, ben de naam al weer vergeten :P en als ik dat setup uitvoer, kun je
> tussen 4 dingen kiezen, ik klik op uitvoeren in termianalvenster, maar die
> opent ubuntu niet.
>
> Kan iemand mij verder helpen?

xchat; gewoon te installeren via het menu Toepassingen ->
Installeren/verwijderen, of anders via synaptic.

En je moet nooit 'zomaar' programma's van internet downloaden in Ubuntu.
Er is een kans dat je op die manier virussen binnenkrijgt. Als je gewoon
via de Software-tool werkt, worden de packages gecontroleerd op
"echtheid" en zul je dus geen malware binnenkrijgen.

Het kan zijn dat je extra pakketbronnen moet instellen voor sommige
programma's, lees daarvoor de HOWTO's op http://help.ubuntu.com/