Onderwerp : promoten Ubuntu Linux

Auteur : Martijn Vermaat
E-mail : mvermaat op cs.vu.nl
Datum : Di Okt 24 19:30:48 BST 2006

Op di, 24-10-2006 te 19:34 +0200, schreef Florian van der Zee:
> Ik heb http://www.ubuntulinux.nl/community/deelname goed doorgelezen,
> en zou graag Ubuntu Linux willen gaan promoten bij mij op school en in
> mijn omgeving/kennissenkring. Ook wil ik de winkeliers uit mijn
> omgeving, mijn leraren, mijn klasgenoten en nog vele andere mensen
> helpen/overhalen over te stappen op Ubuntu Linux. Ofwel, Ubuntu cd's
> uitdelen en helpen met installeren en, uiteraard de vele voordelen van
> Ubuntu Linux en OpenSource software uitleggen.

In de eerste plaats lijkt het me wenselijk dat je weet waarover je praat
als je iets aanprijst. Dus, kun je mensen helpen met installeren, weet
je wat open source betekent en heb je de nodige kennis van Ubuntu?

Daarnaast heb je ook zoiets als 'practice what you preach'. Je schreef
eerder dat je zelf nog Windows XP gebruikt omdat je op je Ubuntu CD
wacht. Heb je wel ervaring met Ubuntu?

Ik denk niet dat het een vereiste is dat je Ubuntu gebruiker bent om
Ubuntu aan te kunnen prijzen, maar het lijkt me wel ontzettend handig.

> Hoe doe ik dit? Moet ik me ergens voor inschrijven of mag ik gewoon
> zelf intiatief nemen en direct starten zodra mijn eerste levering
> Ubuntu cd's zijn gekomen?

Natuurlijk mag je gewoon initiatief nemen. Ubuntu is vrij verspreidbaar
en hoe meer mensen Ubuntu leren kennen hoe beter.

--
Martijn Vermaat

mvermaat op cs.vu.nl
http://www.cs.vu.nl/~mvermaat/