[Fwd: Re: ubuntu oem]

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Wo Okt 4 22:50:26 UTC 2006

Op wo, 04-10-2006 te 18:36 +0200, schreef FD-Computers:
> Wel ik heb dit geprobeerd met de norton ghost 2003 via zo'n opstart
> diskettes. Dit programma is wel volledig compatibel met ext3 maar niet met
> GRUB en LILO , blijkbaar moet er wel een versie bestaan die dit wel doet
> symantec ghost 8.0 (ik weet wel het verschil niet tussen norton en
> symantec ghost, norton is eigendom van symantec)

Norton = "consumer", Symantec = "professional" (tenminste, die labels
worden toch vaak zo gebruikt).

> Op volgende url staat meer info:
>
> http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/1999021909463125?Open&src=&docid=2000033111503625&nsf=ghost.nsf&view=docid&dtype=∏=&ver=&osv=&osv_lvl=
>
> Er staat ook op hoe je de grub dan terug in werking krijg maar daarvoor
> heb je een linux rescue opstart diskette nodig. Dit bestaat toch  niet
> meer sinds 2.6 kernel ?

Het lijkt me a.d.h.v. de uitleg op die site overduidelijk dat Ghost
*geen* 1-op-1 kopie maakt, maar probeert "slim" te zijn en daardoor
vanalles kapot maakt...  (Klinkt als een typisch Symantec-product ;-) )

> Ja heb ik al bekeken op de website, alleen heb ik m'n twijfels of m'n
> leverancier daar zal in slagen om zo dan een image terug te zetten. Ook
> de werking van partimage is alles behalve ideaal. Als je partimage
> installeerd op die linux kan je hem niet backuppen omdat hij in werking
> is, als je dan opstart via de cd dan herkend hij ook de linux schijf
> niet omdat hij van een life cd gestart is (valt zeker wel op te lossen
> zo, maar voor mijn leverancier zal dit wel te moeilijk zijn).

Ik ga partimage eens uittesten een dezer dagen, want ik begrijp je
uitleg niet helemaal--mogelijk doordat ik de context mis.

--
Jan Claeys