Onderwerp : Apache rechtenkwestie....

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Zo Okt 1 15:46:36 BST 2006

On Sun, 01 Oct 2006, Tim ter Beest wrote:

> Kleine aanvulling:
> PHP-pagina's gaan wel goed, maar static-pagina's ("simpele"
> html-pagina's) gaan niet goed... Dan krijg ik een 403 Forbidden, omdat
> die niet door suexec gaan...

Suexec is ook alleen voor uitvoeren :)
Maar ik snap je probleem al denk ik... apache kan niet in die
directories om files te serven.. jaa ik heb 'm door :)

Je moet de directories '771' of '751' of '711' maken: dan kan apache er
wel in, maar je kunt geen "ls" doen als je niet in de goede groep zit/de
goede user bent.

De files moeten wel world-readable zijn dan overigens. Of je moet heel
Apache onder een andere user gaan draaien, of de user 'www-data' aan al
je hosting-groepen gaan toevoegen..