Beryl

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Nov 18 11:30:27 UTC 2006

Op zaterdag 18-11-2006 om 11:30 uur [tijdzone +0100], schreef
FD-Computers:
> Een klein vraagke, beryl werkt dit ook op de edgy 64-bit. zowel ubuntu
> als kubuntu ?
>
> En weet er iemand voor de kubuntu een handleiding staan?
>
> Ik heb dit al geprobeerd met kubuntu 64bit maar apt-get install beryl
> vind hij niet ?
>
> Het zou goed zijn dat ik xgl/beryl/... eens kon tonen aan de klanten.
> Als dit nog niet stabiel is kan ik dat zeker nog niet standaard
> meeinstalleren op een linux systeem, maar ik kan het wel eens tonen.

Het simpelste is een computer (eventueel laptop) waar "Edgy" op staat en
met Intel graphics, of (zelf nog niet getest) een niet te recente ATI
met de bijhorende open source drivers.  X.org in "edgy" heeft
ondersteuning voor AiGLX, en voor drivers die dat ondersteunen is het
installeren van beryl dan zo simpel als de beryl-repository toevoegen en
het installeren via het pakketbeheer...

Let wel, het is nog steeds experimenteel, dus ik zou inderdaad nog geen
PCs verkopen waar het standaard op staat.

--
Jan Claeys