backup boot-partitie

Maikel Steneker maikel.steneker op gmail.com
Za Nov 18 10:29:17 UTC 2006

Goedenmorgen,

Ik ben van plan een aparte boot-partitie te maken op één van de twee harde
schijven in mijn computer.

Stel dat die schijf dus een keer crasht, dan kan de computer niet meer
opstarten.

Nu wil ik op mijn tweede harde schijf dus (als dat kan) een kopie van de
bootpartitie hebben. De bedoeling is dan dat als ik mijn eerste harde schijf
uit de computer zou halen en in het bios zou aangeven dat ik wil opstarten
van de tweede harde schijf de computer (in ieder geval in ubuntu, die op de
tweede harde schijf staat) gewoon kan opstarten?

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe dan?

--
Maikel Steneker

They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
messages ... but that's nothing. If you play it forward it will install
Windows.