Grub aanpassen

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Do Nov 16 20:03:13 UTC 2006

Op donderdag 16-11-2006 om 20:03 uur [tijdzone +0100], schreef Angel of
Dreams:
> Is het mogelijk om de grub aan te passen vanuit windows?
> Ik heb een dual boot Ubuntu en Win2k...
> Aangezien ik nog niet echt goed met Linux overweg kan gebruik ik
> windows nog erg vaak.

Ik vermoed dat je het GRUB-menu wil aanpassen vanuit Windows?

In principe moet dat mogelijk zijn door één van de Windows drivers voor
ext2 bestandssystemen te installeren, en dan zo het grub/menu.lst
bestand aan te passen.  Al denk ik dat het simpeler en veiliger is om
dat vanuit linux te doen.

Maar misschien kan je zeggen waarom en wat je vanuit Windows wil
veranderen?

--
Jan Claeys