grootte boot-partitie

Maikel Steneker maikel.steneker op gmail.com
Ma Nov 6 15:26:47 UTC 2006

> te
> en
> en
> hoe
> dan
> bootpartitie 1

> de
>
> 1GB is te groot. Dat gaat compleet voorbij aan het nut van een
> bootpartitie. Ik adviseer altijd ergens tussen de 100 en 200MB. Dan raakt
> dat niet snel vol.

Ik zat inderdaad aan zo'n 100 mb te denken. Misschien maakt ik er toch maar
200 mb van.

Trouwens: stel dat die 100 of 200 mb uiteindelijk vol staat, kan ik er dan
gewoon wat oudere informatie af gooien, die niet meer gebruikt wordt?
En hoe lang duurt het eigenlijk voordat een boot-partitie vol staat?

> Alvast bedankt voor alle hulp.

> Ik zou geen ext3 gebruiken. Een bootpartitie wordt zelden naar geschreven,
> enkel van gelezen. Dus dat journal is volledig zinloos. En dan neemt dat
> journal direct enkele tientallen MBs in. Zonde van de ruimte op je kleine
> bootpartitie.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat dat journal inhoudt, of
wat het verschil tussen ext 1, 2 en 3 is. Ik weet dat 2 de opvolger van 1 is
en 3 de opvolger van 2, maar verder...

Nu we het er toch over hebben, 5% van de ruimte wordt gereserveerd voor
> noodgevallen. Dat percentage kun je verkleinen op je bootpartitie. Het is
> daar toch niet nuttig. Je gebruikt het enkel voor inloggen en dat gebeurt
> toch op je rootpartitie.

Dat is wel handig om te weten inderdaad! Dat kan waarschijnlijk ook op de
home-partitie verkleind worden?

Ik heb die optie wel eens zien staan in de setup, maar ik heb die voor de
zekerheid maar altijd hetzelfde gelaten.

Groetjes,

--
Maikel Steneker

They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
messages ... but that's nothing. If you play it forward it will install
Windows.