Onderwerp : Nautilus ftp

Auteur : adrien
E-mail : adrien.verlee op edpnet.be
Datum : Di Nov 7 14:22:51 GMT 2006

FTP met Nautilus werkt voor mijn behoeften schitterend. Op één punt na,
waar ik geen oplossing voor gezien heb tot nu toe.

Omdat mij scanner niet herkend wordt werk ik met Vmware. Om bestanden
tussen Ubuntu en de virtuele windows uit te wisselen gebruik ik (soms)
de ftp functie van nautilus om bestaande te laden in de persoonlijke
webruimte van mijn provider, die ik dan afhaal via de ftp functie van
Totalcommander in de virtuele windows.

Meestal loopt dit vlekkeloos, soms echter kan Totalcommander niet
verbinden met webruimte omdat de connectie van Nautilus nog lijkt open
te staan (hoewel ik steeds na het uploaden naar het bestandssysteem op
mijn harde schijf terug ga).

De vraag is dus: hoe vertel ik Nautilus dat de ftp verbinding mag
verbroken worden.

Overigens, wat veiligheid betreft, als ik in de ochtend mijn passwoord
ingeef om naar de webruimte te gaan, deze dan verlaat, en in de namiddag
of in de avond terug ga met de ftp-functie, is dat wachtwoord nog niet
vervallen.
Zou dat een bug zijn, of zie ik iets over het hoofd?
--
adrien