grootte boot-partitie
Guido Loupias
guidoloupias op gmail.com
Za Nov 4 18:18:44 UTC 2006
Danku. ^_^
2006/11/4, Maikel Steneker <maikel.steneker op gmail.com>:
>
> Bedankt voor de reactie!
>
> Ik wacht nog wat andere reacties af, maar het lijkt er op dat ik geen
> gigabyte nodig heb voor een boot-partitie :).
>
> Als ik kijk naar mijn 25 mb en jouw 17 mb lijkt 56 mb me ruim genoeg.
>
> Ik heb dit mailtje ook even naar de ubuntu-nl lijst gestuurd.
>
> 2006/11/4, Guido Loupias <guidoloupias op gmail.com>:
> >
> > >Mijn huidige /boot is iets minder dan 25 mb groot, maar ik las op een
> > forum dat iemand
> > >aanraadde de bootpartitie 1 gb groot te maken!
> >
> > 1 gb.... allemenoggies! Ik boot zelf 3 OSen, windows, Ubuntu en nog een
> > andere linux
> > distro. Mijn boot partitie is 56 mb. En daarvan is maar... 17 mb in
> > gebruik ofzo...
> >
> > 2006/11/4, Maikel Steneker < maikel.steneker op gmail.com>:
> > >
> > > Hallo allemaal!
> > >
> > > Ik ben bezig met het maken van een plan om mijn nieuwe harde schijf in
> > > te delen. Omdat ik misschien meerdere linux-distributies wil gaan gebruiken
> > > en omdat ik het fijn vind om af en toe mijn ubuntu-partitie te verwijderen
> > > en een helemaal nieuwe installatie te beginnen ben ik van plan een aparte
> > > home-partitie en een aparte boot-partitie te maken. Ik weet alleen niet hoe
> > > groot ik de boot-partitie moet maken. Mijn huidige /boot is iets minder dan
> > > 25 mb groot, maar ik las op een forum dat iemand aanraadde de bootpartitie 1
> > > gb groot te maken!
> > >
> > > Omdat dit toch een behoorlijk verschil is, wil ik graag weten hoe
> > > groot de partitie moet worden, en wat de aanbevolen grootte is.
> > >
> > > Alvast bedankt voor alle hulp.
> > >
> > > PS. Maakt het uit in welk bestandssysteem een bootpartitie
> > > geformatteerd wordt? Ik was van plan om ext3 te gebruiken...
> > >
> > > --
> > > Maikel Steneker
> > >
> > > They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
> > > messages ... but that's nothing. If you play it forward it will install
> > > Windows.
> > > --
> > > ubuntu-nl mailing list
> > > ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> > > https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> > >
> > >
> > >
> >
>
>
> --
> Maikel Steneker
>
> They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
> messages ... but that's nothing. If you play it forward it will install
> Windows.
>
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20061104/f4a94d4d/attachment.html>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst