grootte boot-partitie

Siegfried De Bie s.de.bie op gmail.com
Za Nov 4 18:14:48 UTC 2006


Persoonlijk gebruik de laatste tijd geen boot partitie meer,  heb gewoon
2 logische linux parties (sda5, sda6) en nog een primaire windows
partie.  
Als je grub een mbr laat zetten op je hd, dan kan je ook gewoon van je
logische parties opstarten hoor. Dan verspeel je geen nutteloze ruimte.
Als je toch een boot partitie wil dan zou ik aanraden hem toch groter te
maken dan 25 mb, dan kan je er ook meerdere kernels bv bij een kernel
update opzetten want 25 mb is toch wel echt krap hoor. Maar 1gb is
mischien wel iets teveel ik zou richting 100 mb gaan. 
MVG
Siegie
Op zaterdag 04-11-2006 om 18:46 uur [tijdzone +0100], schreef Maikel
Steneker:
> Hallo allemaal!
> 
> Ik ben bezig met het maken van een plan om mijn nieuwe harde schijf in
> te delen. Omdat ik misschien meerdere linux-distributies wil gaan
> gebruiken en omdat ik het fijn vind om af en toe mijn ubuntu-partitie
> te verwijderen en een helemaal nieuwe installatie te beginnen ben ik
> van plan een aparte home-partitie en een aparte boot-partitie te
> maken. Ik weet alleen niet hoe groot ik de boot-partitie moet maken.
> Mijn huidige /boot is iets minder dan 25 mb groot, maar ik las op een
> forum dat iemand aanraadde de bootpartitie 1 gb groot te maken! 
> 
> Omdat dit toch een behoorlijk verschil is, wil ik graag weten hoe
> groot de partitie moet worden, en wat de aanbevolen grootte is.
> 
> Alvast bedankt voor alle hulp.
> 
> PS. Maakt het uit in welk bestandssysteem een bootpartitie
> geformatteerd wordt? Ik was van plan om ext3 te gebruiken... 
> 
> -- 
> Maikel Steneker
> 
> They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
> messages ... but that's nothing. If you play it forward it will
> install Windows.





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst