Onderwerp : grootte boot-partitie

Auteur : Maikel Steneker
E-mail : maikel.steneker op gmail.com
Datum : Za Nov 4 17:46:10 GMT 2006

Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het maken van een plan om mijn nieuwe harde schijf in te
delen. Omdat ik misschien meerdere linux-distributies wil gaan gebruiken en
omdat ik het fijn vind om af en toe mijn ubuntu-partitie te verwijderen en
een helemaal nieuwe installatie te beginnen ben ik van plan een aparte
home-partitie en een aparte boot-partitie te maken. Ik weet alleen niet hoe
groot ik de boot-partitie moet maken. Mijn huidige /boot is iets minder dan
25 mb groot, maar ik las op een forum dat iemand aanraadde de bootpartitie 1
gb groot te maken!

Omdat dit toch een behoorlijk verschil is, wil ik graag weten hoe groot de
partitie moet worden, en wat de aanbevolen grootte is.

Alvast bedankt voor alle hulp.

PS. Maakt het uit in welk bestandssysteem een bootpartitie geformatteerd
wordt? Ik was van plan om ext3 te gebruiken...

--
Maikel Steneker

They say when you play that Microsoft CD backward you can hear satanic
messages ... but that's nothing. If you play it forward it will install
Windows.