Onderwerp : alleen-lezen dvd-schijf

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Za Nov 4 07:01:28 GMT 2006

On Fri, 03 Nov 2006, adrien wrote:

> Nautilus. Maar je vraag bracht mij op het idee zowel Xfburn als K3b te
> installeren. Ook zij wissen de schijf niet.

Als je met de Nautilus-cd-brand-applicatie een CD samenstelt en op 'Naar
schij schrijven' klikt (of als je op een ISO-bestand rechtsklikt en dan
'Naar schijf schrijven..' kiest, en er een CD-RW-schijf in de drive zit,
krijg je de vraag of je de schijf eerst leeg wilt maken en dan
gebruiken.

Cd-RW's werken helaas niet zoals harddisks dat doen (kan wel, maar is
traag, CD-RW's gaan er snel stuk van, en het is niet goed  ondersteund
in Gnome)