geluid na een edgy upgrade.
H.J.Bathoorn
triade-lists op zeelandnet.nl
Do Nov 2 10:10:09 UTC 2006
On Thu, 2 Nov 2006 10:20:34 +0100
Martijn van de Streek <martijn op foodfight.org> wrote:
> On Wed, 01 Nov 2006, H.J.Bathoorn wrote:
>
> > > Geen idee hoe dat in KDE zit, maar alles op ALSA zetten zou moeten
> > > helpen.
> >
> > Iets soortgelijks in kde maar helaas geen pret. vermoedelijk zitten er
> > modules dwars of zit 't in de permissions.
>
> Het zijn niet je modules: je zei dat je het 'trommeltje' voor inloggen
> wel krijgt. Dus de hardware doet het.
Ja, dat is nou net het 'debiele'. Ik dacht eerst dat het aan KDE en z'n 'arts' lag maar in Gnome en Xfce hetzelfde laken een pak. :-(
Dat er verschil is in welke kernel ik laad geeft te denken. Het is gewoon een zot geval.
Zoals de meeste *nix problemen, zal het wel met veranderde permissions te maken hebben of hoe de kernel bepaalde modules laadt.
Ook hier is het oppassen voor 'tunnel visie', echter. ;-)
> > Ben een beetje in de war aam het raken omdat ik tegelikertijd op een
> > mandriva2007 box het geluid niet draaiende krijg voor m'n TVkaart.
> > Weet nu niet meer 100% zeker wat ik nou bij welke heb geprobeerd.
>
> Probeer gewoon alles nog eens in Ubuntu :)
'T is een multiboot box dus dat is niet het probleem ..... ubuntu staat er ook op.
Mandriva2007 64bits draait nét even comfortabeler als Ubuntu op die doos .
Zo slingeren hier ook nog een paar (oudere) Slackware laptops rond. ;-)
>
> > Had eigenlijk gehoopt dat iemand dit al eens mee gemaakt heeft. Nou
> > ja, eerst maar die TV kaart daarna de laptop met ubuntu.
>
> 1 ding tegelijk veranderen, dan weet je welk onderdeel het kapot maakt..
> de beste debugstrategie ;)
Tja, ik dacht mooi die Mandriva PC (snel effe) onder handen te nemen terwijl die Ubuntu laptop lag te upgraden.
Het akkefietje daar is dat v4l2 persé geluid wil hebben van de TV kaart (saa7134) terwijl het systeem gebruikt maakt van de ingebouwde geluidskaart. ....... zeker weten een module probleem, enkel nog niet de juiste oplossing gevonden. Geen tijd. :-P
--
Good luck,
HarM.
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst