Onderwerp : verwijderen

Auteur : Alexandre Laurent
E-mail : alexficelle op gmail.com
Datum : Do Nov 2 13:02:02 GMT 2006

    Het is jammer dat je Ubuntu niet meer gaat gebruiken...  :-(

    Je moet weten dat Grub bestanden uit je Ubuntu partitie gebruikt. Je
moet dus Grub eerst vervangen voordat je met Ubuntu wegdoet, anders kan
je je computer niet meer (gemakkelijk) opstarten!

    1) Sinds je problemen met jouw XP CD heeft, raad ik je aan om een
Windows 98 boot disk te gebruiken. U kan er een hier downloaden:

    http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

    Kies "Windows 98 SE OEM". U krijgt een "boot98.exe" bestand waarmee
je de boot diskette kan creŽren. Dit moet je vanuit Windows doen.

    2) Start de computer met de diskette en tip "fdisk". Daarin moet je
zeker maken dat je Windows partitie actief is, anders krijg je problemen
later.

    3) Verlaat fdisk en tip "fdisk /mbr". Dit creŽert een nieuwe Master
Boot Record die met Windows werkt. Start je computer weer op. Normaal
gezien moet je rechstreeks Windows krijgen (indien niet, ga terug naar
punt 2 en maak zeker dat je Windows partitie actief is).

    4) Vanuit Windows, recht-klikken op "Mijn computer", dan "Beheren".
Kies dan "Schijven beheren". Daaruit kan je je Ubuntu partities
schrappen en een nieuwe lege partitie in plaats daarvan aanmaken.

    Ik hoop toch dat u later Ubuntu en/of Linux nog een kans geeft!

       Alexandre

Daan a ťcrit :