upgraden van kubuntu 5.10 Breezy naar 6.06 Dapper beta 2?

Herman Bos hbos op ubuntu.com
Di mei 9 10:32:02 UTC 2006

Wouters Stan wrote:
> Beste Nico
>
> Ik heb geen toegang tot de eerste hyperlink (mamiyami).
> Bedankt voor de overige info.
> Misschien nog een simpel vraagje.
> Ik merk dikwijls de repositoren "univers" en "multiverse" op.
>
> Wie maakt die?
> Zijn die Linux-versie gebonden?
> Zijn er nog andere in omloop?
>
> Groeten,
>
> Stan

Elke Ubuntu versie heeft main, restricted, universe en multiverse.

In main zitten de officieel ondersteunde software pakketten.
In restricted zitten officieel ondersteunde pakketten die niet vrij en
blij zijn (binary nvidia drivers bijvoorbeeld)

In universe zitten de door de community ondersteunde pakketten (beheerd
door MOTU).
In multiverse is een universe variant waar software in zit waar betreft
licentie haken en ogen aan zitten (niet opensource of niet vrije
licenties, wellicht ook rare patent dingen).

Elke versie van Ubuntu heeft zijn eigen universe en multiverse en die
zijn dus ook daaraan gebonden.