eenvoudig backup programma voor thuisgebruikers in "dapper"

Martijn Vermaat mvermaat op cs.vu.nl
Ma mei 8 14:02:34 UTC 2006

> Overigens, ik las hier dat mensen die Dapper gebruiken via regelmatige
> updates ook aan de finale versie geraken.

Inderdaad, als je nu Dapper geinstalleerd hebt en
begin juni je packages bijwerkt heb je een keurige
uiteindelijke Dapper versie geinstalleerd.

> Gaat dat ook op voor Breezy? Dat we na ettelijke updates ook bij Dapper
> uitkomen? Het is maar dat een tweetal vorige updates hier niet feilloos
> liepen...

Nee, de Breezy repositories veranderen alleen nog
in de vorm van breezy-updates en breezy-security.

Wil je van Breezy naar Dapper, dan zorg je dat je
je packages tot de laatste versies hebt bijgewerkt
en voer je uit:

  $ gksudo update-manager -d

Je hebt dan na het ophalen van de laatste package
lijsten bovenin de mogelijkheid tot upgraden naar
de huidige Dapper.

Wanneer Dapper final uit is zal de update-manager
die -d optie niet meer nodig hebben.

Dit is overigens de 'officiele' manier om Breezy
te upgraden naar Dapper, dus testen wordt op prijs
gesteld (incl het melden van bugs) :)

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science