word wrap

Adrien Verlee a.verlee op easynet.be
Ma mei 8 12:22:04 UTC 2006

Op ma, 08-05-2006 te 11:17 +0200, schreef Jan Claeys:
> Er is nu ook "Home User Backup", dat me geschikter lijkt voor
> "thuisgebruik".  Voor wie al dapper gebruikt: het pakket in kwestie
> heet
> 'hubackup' en de auteur vroeg of mensen het eens wilden testen.  Let
> wel: het is een eerste versie, dus er kunnen nog bugs in zitten.

Niet een ubuntu vraag, maar het mag misschien wel.

Ik erger mij constant aan e-mails in html die binnenlopen met een klein
lettertype. Moet ik altijd gaan 'pieren' wat er wel geschreven staat.

Een enkele keer mail ik dan de zender dat platte tekst dan veel
aangenamer te lezen is (naast de andere voordelen). (Niet dat het veel
winst geeft tot nu toe).

Maar het argument om in platte tekst te werken en verzenden wordt een
beetje ondergraven door de lay-out (zie hierboven, al is dit nog een
minder erg voorbeeld).

De woord-afbreking is altijd niet schitterend, en ook wel storend in
platte tekst. Het advies zou zijn een regellengte van 72 (of zoiets),
maar dat lijkt ook niet foutloos.

Is er een oplossing?

Overigens merk ik een verschil tussen het selecteren van een tekst en
beantwoorden, of alleen beantwoorden zonder selectie. Bij het laatste
doet de word wrap het wel goed, in Evolution toch (zo heeft het nog een
ubuntu gehalte :-) )
--
Adrien - Quoten is efficiƫnt
www.marxists.org/nederlands/index.htm Laat je niet kisten, heb klasse!