Rhythmbox zonder Sound Juicer

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Mrt 20 11:41:39 UTC 2006

On Mon, 20 Mar 2006, Kees de Bruin wrote:

> Ik gebruik Ubuntu Dapper naar volle tevredenheid, maar ik kan via Rhythmbox
> niet een eigen ripper configureren. Nu wordt standaard Sound Juicer
> gebruikt, maar deze voegt geen ID3 tags toe aan m'n mp3 files (een bugje?).
> Ik zou dan ook graag Grip gebruiken ipv Sound Juicer, maar hoe kan ik dit
> in Rhythmbox instellen?

Niet in Rhythmbox.

Je zou kunnen instellen dat als je een CD in je CD-speler legt, hij vanzelf
Grip start ipv SJ (als CD-speel-programma dus). Dit kan in Systeem ->
Voorkeuren -> Verwisselbare stations en media

(overigens, waarom rip je niet naar Ogg/Vorbis? daar worden wel goede tags
aan toegevoegd, en de files zijn over het algemeen kleiner voor dezelfde
geluidskwaliteit..)