GRUB bewerken + twee schermen

Maikel Steneker maikel.steneker op gmail.com
Vr Mrt 10 19:42:45 UTC 2006

Hallo allemaal,

Ik heb GRUB geïnstalleerd via de ubuntu installatie. Ik kan nu bij het
opstarten kiezen of ik Windows XP of Ubuntu 5.10 op wil starten.

Ik ben niet helemaal blij met het menu. Ik heb liever dat Windows standaard
opstart, en dat de standaardwachttijd van 10 seconden wat langer is. Ook wil
ik graag mijn andere linux-distributie (GeeXboX) vanaf een
harde-schijf-partitie kunnen opstarten.

Weet iemand hoe ik GRUB kan bewerken (liefst in GUI - en het liefst zeer
gebruikersvriendelijk)?

---

Dan nog iets: een vriend van mij die ubuntu van mij heeft gekregen wil graag
twee schermen gebruiken in ubuntu. In Windows XP heeft hij alles aan de
praat gekregen, maar in ubuntu weet hij niet hoe hij twee schermen moet
instellen. Iemand een tip?

Alvast bedankt voor uw hulp!

--
Maikel Steneker