Jammer...

Herman Bos hbos op ubuntu.com
Do Jun 29 14:12:15 UTC 2006


Ger Apeldoorn wrote:
>> Servers die toch X nodig hebben? Wat voor servers zijn dit dan (naast
>> terminal servers)? Behalve terminal servers kan ik geen server bedenken
>> die X nodig heeft.
>>     
>
> Web servers die een dynamisch plaatje moeten tekenen op het console en deze 
> vervolgens in de webapplicatie gebruiken. (Ja, klinkt raar maar 't is waar, t 
> zijn grafiekjes e.d....)
>
> De achterliggende software kan alleen werken wanneer er X draait.
>
> Ger
>   
Dat ben ik ook wel eens tegengekomen inderdaad alleen dan heb je nog
steeds niet heel X en een complete desktop (xubuntu-desktop) daarbij
nodig. Het gaat alleen om een paar libraries (gd trekt bijv wat X meuk
mee).

Maar een beetje fatsoenlijk webshite werkt ook wel goed zonder X. :)




Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst