Vertalingsfout in df (coreutils)

Martijn Vermaat mvermaat op cs.vu.nl
Zo Jun 18 18:14:51 UTC 2006

In de nederlandse vertaling van coreutils zit een fout in de vertaling
van het 'df' programma. De omschrijvingen van de kolommen zijn te ver
naar rechts uitgelijnd:

  martijn op priscilla:~$ LANG=C df -h
  Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
  /dev/hda1              19G  6.6G   11G  38% /
  [..]
  martijn op priscilla:~$ df -h
  Bestandssysteem            Grtte Gebr Besch Geb% Aankoppeling
  /dev/hda1              19G  6,6G   11G  38% /

In het PO bestand staat dit op regel 2652, waar achter 'Bestandssysteem'
5 spaties weggehaald moeten worden als ik goed begrijp hoe dit in elkaar
zit.

Ik kan in Rosetta ook wel een kwartier pagina's doorbladeren tot ik dit
stukje gevonden heb en een suggestie tot aanpassing doen, maar ik dacht
dat het zinniger is als ik het hier meldt.

--
Martijn Vermaat

mvermaat op cs.vu.nl
http://www.cs.vu.nl/~mvermaat/