x3270 en ubuntu 6.0.6
Martijn van de Streek
martijn op foodfight.org
Do Jun 8 20:02:15 UTC 2006
SVP de mailinglist in de CC houden.
On Thu, 08 Jun 2006, J. Bronsveld wrote:
> Direct na het starten van de pakketinstallatie x3270
> (x3270_3.3.2p1-1_386.deb) krijg ik de melding Error: Dependency is not
> satisfiable: 3270-common
HOE start je die? Waar klik je op? Wat tik je in op de commandline?
Je wilt niet zomaar .deb's ergens vandaan halen, maar via synaptic werken
(Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer), die doet alle dependencies
automatisch voor je. En checkt of de pakketten goed zijn (zodat niemand
ermee geprut heeft voordat jij ze kreeg: virusvrij enzo).
> Daarna eerst 3270-common_3.3.2p1-1_i386.deb geïnstalleerd en vervolgens
> de x3270 nogmaals gestart en deze keer levert dit geen foutmelding op
> maar ik heb geen idee of de installatie goed is gegaan. Ik zie in ieder
> geval geen toepassing ' x3270' oid.
Niet veel Ubuntu-developers (geen?) gebruiken x3270-emulatie, dus er is een
kans dat die niet meegegaan is in het 'menu-items maken'.
Probeer het eens te starten met het 'Uitvoeren' venster (Alt + F2, en dan
'x3720' invullen). Als dat werkt dan kun je 't met de menu-editor toevoegen
aan je menu.
Martijn
--
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst