GRUB "opschonen"

Arie de Jonge arie.de.jonge op gmail.com
Za Jul 22 22:34:46 UTC 2006

Amedee Van Gasse schreef:

> Meer bepaald moet je dit aanpassen:
>
> ## controls how many kernels should be put into the menu.lst
> ## only counts the first occurence of a kernel, not the
> ## alternative kernel options
> ## e.g. howmany=all
> ##      howmany=7
> # howmany=all
>
> Merk op: je moet de regel met howmany wel degelijk als commentaar laten
> staan, want zo werkt update-grub.
>
> Je kan dit ook gewoon aanpassen in menu.lst en wachten op de
> eerstvolgende kernel update, want dan wordt update-grub automatisch
> gedraaid als onderdeel van de update.

dit laatste wist ik nog niet

> Wat je uiteraard niet moet doen, is in menu.lst de entries van de
> kernels zelf verwijderen, en daarna update-grub draaien. want dan staan
> ze er gewoon terug.
>
> Merk ook op: de oude kernels zijn niet meer aanwezig in je grub-menu,
> maar de kernel images blijven wel nog plaats innemen in /boot

dat wist ik weer wel :) maar zoveel ruimte nemen ze niet in op een
beetje recent systeem, dus waarom niet laten staan en evt later  wat
kernels verwijderen. bv 3 kernels in grub laten en 5 kernels
geinstalleerd houden. heb je in geval van problemen toch de laatste 5 nog

--
"You can blow out a candle, but you can't blow out a fire. Once the flames begin to catch the wind will blow them higher" Biko, Peter Gabriel