usb printer

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Zo Jul 9 10:47:46 UTC 2006

On zo, 2006-07-09 at 12:16 +0200, adrien wrote:
> Heb een laserprinter met parallel poort *en* usb poort.
> Nu is de printer aangesloten via de parallelpoort (toen ik hem kocht
> had ik maar 2 usb poorten die allemaal bezet waren).
>
> Maar nu is het zo dat binnen VMware de printer niet aan de praat is te
> krijgen. USB apparaten worden door VMware wel gezien.

Ik denk dat ik wel een manier weet om het aan de praat te krijgen met
een parallelle printer, maar dat is ingewikkelder dan gewoon op USB
overschakelen.

> Nu denk ik er aan twee aansluitingen te maken naar de printer, dus de
> oude parallelle te behouden en de usb toetevoegen voor gebruik
> *binnen* VMware.
>
> Mijn vraag is dus of deze extra aansluiting aanvaard word door Ubuntu.

Ik vrees dat vooral je printer daar lastig over zal doen (wat als die
plots op beide tegelijk opdracht krijgt om iets te printen?).

> Of moet ik toch eerst de oude printer installatie wegdoen, en ineens
> gaan voor een uniforme usb aansluiting?

Dat zou ik doen ja, die USB-aansluiting is normaal ook een stuk sneller
en stabieler dan een parallelle aansluiting.

--
Jan Claeys