volgorde geluidskaarten

Vincent van Adrighem adrighem op gnome.org
Zo Jan 22 15:36:09 UTC 2006

Op Sun, 22 Jan 2006 09:11:15 +0100
schreef Angelo Machils <amachils op home.nl>:
> Nou, dan is het eigenlijk al te laat :) De 'mix-up' gebeurd al bij de
> detectie van de hardware. Bij 'System->Preferences->Sound' kies ik
> welke DSPx de gebruikte geluidskaart binnen Gnome moet zijn. Maar
> Ubuntu raakt een beetje in de war en kiest dan voor bijv. DSP0 de VIA
> geluidskaart en dan weer de webcam.
>
> Groeten,
> Angelo
Ik had hetzelfde probleem. Mijn tvkaart heeft ook een audio-gedeelte.
De autodetectie heeft last van een raceconditie waardoor soms mijn
geluidskaart en soms mijn tvkaart als eerste audiodevice wordt herkend.

Mijn oplossing was om m'n tvkaart eruit te trekken. Werd toch niet
gebruikt. Maar het aanmelden van dit probleem lijkt me zeker gewenst.
De meeste mensen zullen hier niet zo snel tegenaan lopen omdat zij
slechts 1 audioapparaat hebben.

Groetjes,
Vincent